Satura veidošana interneta vietnēm

Saturs, stāsti – šī brīža interneta varoņi. Vai rakstība digitālā vidē ir kas īpašs? Saka, ka esot, – ka cilvēki lasa par 20% lēnāk kā drukātu tekstu, ka visbiežāk ir koncentrējušies uz noteiktu uzdevumu paveikšanu (nevis grimšanu informācijā un sajūtās). Parasti mājas lapās vispirms notiek teksta “skenēšana”, tikai pēc tam – lasīšana. Tas viss neļauj pārcelt webā drukāto informāciju bez izmaiņām, vai rakstīt, neņemot vērā šīs īpatnības.

Labs saturs, viegli lasāms teksts padara mājas lapu izmantojamu. Lai radītu mājas lapas, kas cilvēkiem patīk, satura veidotāju prasmes ir kritiski svarīgas. Kā rakstīt skaidri, vienkārši un efektīvi? Kā panākt, lai uzrakstītais ir viegli lasāms ikvienam? Vai iespējams uzrakstīt īsāk? Kodolīgāk? Ko mēs gribam pateikt un kam?… Jautājumu ir daudz, atbildes meklēsim kopīgi.

Kursa mērķis ir apgūt prasmes veidot, strukturēt un izvietot tekstus un saturu tīmekļa vietnēs, atbilstoši katras mājas lapas apmeklētāju uztveres īpatnībām, kā arī sagatavot tekstu, ņemot vērā meklēšanas sistēmu (Google, Yahoo u.c) darbības principus.

Kursa auditorija
Šis kurss ir paredzēts katram, kas saskaras ar izaicinājumu radīt un izvietot saturu mājas lapā – kā komunikāciju un PR speciālistam, mārketinga menedžerim, tāpat mājas lapas administratoram vai projektu vadītājam.

Priekšzināšanas
Dalībniekiem nav jābūt priekšzināšanām dizaina vai mājas lapas veidošanas jomā. Tomēr ir nepieciešams izvēlēties vismaz vienu satura veidošanas projektu (reālu vai potenciāli iespējamu), uz kura bāzes gatavot kursā iekļautos praktiskos darbus.

Kursa programma

  • Web un drukātā teksta rakstības atšķirības
  • Kā cilvēki uztver informāciju uz ekrāna?
  • Cilvēka – datora mijiedarbība un interneta satura uztveres psiholoģiskās īpatnības
  • Informācijas arhitektūra – pirmie soļi jeb “ar ko sākt”?
  • Teksta garuma izvēle un strukturēšana
  • Saišu (linku) veidošana un izmantošana
  • Tonis un valodas nianses, rakstot tīmekļa vietnēm
  • Teksta optimizācija meklētājiem (SEO)
  • Satura veidošana izvēlētajai auditorijai saskaņā ar tās vajadzībām
  • Vizuālās informācijas izvēle un izvietošana
  • Saturs mobilajām ierīcēm

Papildus jaunākajām atziņām šajā jomā, kursa dalībniekus sagaida intensīvs treniņš un piemērizpētes, mājas darbi un praktiskie darbi. Būs diskusijas, darbu analīze, individuāli padomi un kļūdu labošana. Kursa dalībnieki saņems “Rokasgrāmatu”, kurā būs apkopota būtiskākā informācija.

Nodarbības notiek divas reizes mēnesī.

 

Informācija par kursu

Lekcijas un praktiskie darbi
16 akad. stundas (5 nodarbības) reizi divās nedēļās
2019. gadā
Darbdienās, 17:30 - 20:30

Pasniedzējs

Cena

Eur 230,00 (iesk. PVN)
MIMXII